Yazmak ve Yazmamak

Normalde hızlı yazan biriyimdir, hatta el yazımı çözebilen kişi sayısı gerçekten azdır. Bir de 'bitişik eğik harfler'im var ki evlere şenlik!

Geçe gün defterleri karıştırırken birinci sınıfa ait bir karalama buldum... Özenilerek yazıldığı çok belli ama DNA'larımda kötü yazmak olduğu için mecburum buna...

Son bir yılda yazım tarz olmaya çalııyor, işin kötüsü benim isteğim dışında gerçekleşiyor ttüm bunlar... Önce y, g ve ğ kuyruklarını kesti, küt bir biçmde aşağı iniyordu. Şimdi öyle bir atmasyonu var ki alt satırı işgal ediyor... K'lerin alt kuyruğu da boyum kadar oldu, tüm harfler sağa yatık gidiyor, italik takılıyor. 'a' harfi de aynen böyle, matbaa tarzında. 'd'lerin yuvarlak kısmı çok artistleniyor... Bazı harfleri debirbirine bağlıyorum, 'el' derken e'nin kuyruğu 'l'nin dibine giriyor, 'of' derken 'o' 'f'nin kuyruğunun gölgesinden çıkıyor...
Kısacası el yazıma bir haller oluyor...

Bir de kalirafi olayına takmış durumdayım ki, her kelimey sağını solunu eğip büğerek yazmaktan yoruldum. Ama ne kadar yorgun olsam da seviyorum bu uğraşı, stres atmada epey etkili...
Yazı demişken, 'Kiran's Typing Tutor' diye bir program buldum, klavyeye bakmadan yazmaya çalışıyorum, söylemesi ayıp zaten hızlıyım da...

Bilmiyorum bu uğraşlar beni nereye götürecek, hayırısı...

2 yorum:

Angelica dedi ki...

Kiran's Typing Tutor'u anlatırsanız çok bahtiyar olacağım efenim =P

Geveze dedi ki...

ne demek, basit bir program ama şöyle bir dezavantajı var ki, q klavyeyi türkçe olarak tanımıyor... ç yerinde nokta var filan... geri kalan harfler aynı... parmaklarınızı koyacağınız yerleri ona göre gösteriyor ama ç'ye basınca nokta çıkmıyor yani :)) ilk önce lessons var, hangi parmağın nerede olacağını çeşitli harf kombinasyonları ile öğreniyoruz: aaa, asa, ala gibi...
sonra da practice var, burada da ingilizce metinleri yazıyoruz...
ingilizce olması artı mı eksi mi bilemedim, türkçesi on parmak var, ama kiran's typing tutor arayüz babında döver onu :))

kiran's typing tutor:
http://www.gezginler.net/modules/mydownloads/singlefile.php?download=kirans-typing-tutor&lid=3784

on parmak:
http://www.indiristan.com/download_indir.asp?id=282

ikisinde de farklı oyun modları var, kiran's'da ek olarak numeric keyboard var, bunun haricinde pek de fark yok diyebilirim :))