Empati


Başlıktan ve fotoğraftan da anlaşılacağı gibi Adam Fawer'dan Empati'yle ilgili bir yazı bu.
Baştan söylüyorum, ismine aldanmayın, bildiğimiz bağlamda empatiyi anlatmıyor bu kitap. Olasılıksız'ı okuyanlar Fawer'ın tarzını az çok bilirler ama her ikisini de yaklaşık üç günde bitiren biri olarak söyleyeyim, ben Empati'yi daha başarılı buldum.
Hakkında bu kadar konuştuğum kitabın konusuna gelince... Başkalarının duygularını farklı biçimlerde -görerek, duyarak veya dokunarak- algılayabilen ve değiştirebilen bir avuç insanın arasındaki çekişmeye gizli örgütlerin, bir dolu bilimin ve deneylerin de dahil olmasıyla akıp giden 600'ü aşkın sayfayı kitapla kombine yaşayarak bitireceksiniz.

Bu tarz kitapları okurken sonunu tahmin etmek için dakikalarca düşünüp, kitabı okumaya ara verme gibi pis bir huyum var. Ama bu kitap beyin fırtınalarım esnasında ortaya attığım parlak tezlerimin büyük çoğunluğunu çürüttü.

Asıl sürpriz de kitabın sonunda saklı. Ben kitabı etütte bitirip 'Yok artık!' diye bağırmıştım, bu yüzden size tavsiye: Kitabı umuma açık bir yerde bitirmeyin. Yazarımız okurlarını şaşırtmayı çok seviyor çünkü.
Kitabın gelişme bölümünde çok fazla geçmişe gidiş geliş yaşanıyor, eğer benim gibi başlıklara bakmadan okuyanlardansanız, bu kitabı okurken mutlaka '?. Ara' veya 'Yargı Gecesine ? Kala' gibi ibareleri kaçırmayın derim. Sırf bu sebepten dört bölümü tekrar okumuşluğum vardır :D

Sonuç olarak, güzel bir kitap, tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: