Yiğitliğimden

Tek başıma takılma sürem maksimum bir ay, sonra illa kendime kanka yapıyorum en virüsümsülerden... Grip mi ararsın, nezle mi, su çiçeği, kabakulak mı yoksa? Neredeyse hepsi var! Bun gün kendime Soğukalgınlığıoğulları-Gripgiller'den burun akıntısı ve virüsüa gripia'yı seçmiş bulunmaktayım. Ha bire burnumu siliyorum, eskidi zavallıcık.

Benim bu içler acısı halimi gören kankam, ikoncan'ın tombişi, kızılşınım neşeleneyim diye eskilerden bir hikâye anlattı:

Delikanlının birinin burnu akıp dururmuş. Bir gün muzip bir arkadaşıyla otururken demiş,
"Benim burnum niye bu kadar akıyor ki?"
Arkadaşı da,
"Yiğitliğindendir," deyince delikanlı kubarmış.(kubarmak:gururlanmak) Demiş ki,
"Gel yavuklumun evine gidelim, bunu orada da söyle!"
Arkadaşı da hemen kabul etmiş. Gitmişler yavuklunun evine, çay, hoş beş derken delikanlı sormuş arkadaşına hitaben, gubara gubara:
"Benim de burnum pek akar, niye ki?" Sen misin artistlik peşinde koşan, arakadaşından yersin lafı:
"Neden olacak, pisliğinden!"

Bana ne demeye çalıştı kızılşın hatunumuz bilemiyorum ama ciddi ciddi burnum akıyor ve ben de 'Yiğitiliğimden!' diyorum...

Hiç yorum yok: