Dünya Aydınlılar Günü

Bu gün Dünya Aydınlılar Günü'ymüş...

Garipsedim... Bir de 'Dünya' diyor ya, birden onlarca soru beynime baskın yapıyor:
**Fildişi Sahilleri'nda ya da Kenya'da Aydınlı var mıdır?
**Ne yapacaklar ki bu gün?
**Meşhur Aydınlılar Aydın'a gelip sırıt sırıt poz mu verecek?
**Seneye da kutlanacak mı?
**Niye Dünya Ankaralılar Günü yok?
**Aydınlılar'a ödül filan mı verilecek?
**Bu günün amacı ne?
**Gelecekte sırf bu günü kutlayabilmek için nüfusunu Aydın'a taşıyanlar olur mu?
**Keşke okullar açıkken kutlansaymış... Belki tatil olurdu... Olur muydu?

Düşünüyorum da, mesela her il takvimden bir gün seçse kendine, ne kadar komik olurdu...
Dünya Adanalılar Günü'nde kebap yerdik, Dünya Antalyalılar Günü'nde denize girerdik, peki Dünya İzmirliler Günü'nde ne yapardık? Çeşitli ülkelerde 81 ilin günleriyle alakalı festivaller düzenlesek Dünya Çorumlular Günü'nde ne yapılırdı?

Hayal etmek bile eğlendirdi beni :))

4 yorum:

Angelica dedi ki...

Dünya İzmirliler gününde erkekler kızları keserdi, topluca da üzüm yerdik. :D

Geveze dedi ki...

ehehe, biz de incir yiyip 'kıız özcan deniz aydınlıymıış!' dedik :))

cesetizleri dedi ki...

Dünya Aydınlar Günü olarak okudum allah allah bir aymış olarak bunu nasıl bilmiyorum dedim :D

Geveze dedi ki...

ilk okuduğumda ben de inanamadım, aydınlar olduğunu sandım ama değilmiş :)) hatta 09 09 2009 olma nedeni de aydın ın plakasının 09 olmasıymış... - arkadaş gururla anlatırken tam burda koptum- :))