Sol Beyinsiz?!

Matematiği ne kadar çok sevdiğimi, ölüp ölüp bittiğimi mutlaka söylemişimdir. Hatta geceleri 'Matematiiiiik' diye sayıklıyorum ben.-bu gereksiz bilgiyi de verdim içim rahat.-

Öğretmen: İşte bu da böyle, şu da şöyle. √ diye de işareti var. İşlem yaparken de sayıları karekökün dışına alıyoruz.
√0.1 - 0.1 * √0.1
E hadi çözün bari bunu.
-sınıfta pıtik pıtik gezinir-
Öğretmen: Eee, sen ne yaptın Geveze?
Geveze: Ben anlamadım sanırım.
Öğretmen: Aa anlamayacak nesi var, bu böyle, şu da şöyle. Bunu da dışarı çıkartıp 10la genişletiyorsun. Sonra bir de ortak paranteze alıyorsun. Bunu da burdan çıkart, çıkart bakayım. Hıh, evet. Şimdi de karekökle yazıyorsun bitiyor.
Geveze: Anlamadım.
Öğretmen: Şu şöyleyse bu da böyle. O zaman da bu böyle, hoop ortak parantez, şunu da böyle. Bitti.
Geveze: Ama ortak parantez nerde, göremedim ki ben onu? -mavi ekran-
Öğretmen: Bunu böyle dışarı çıkartıyorsun, şunu da genişlet. Bunu da dışarı çıkart. Ortak paranteze al. Tekrar karekökle yaz. Bitti.
Geveze: E madem dışarı çıkartmamız gerekiyor, niye karekökle yazdık ki? Hem şunu genişletmemişsiniz ki???
Öğretmen: Aaa, evet. O zaman soru yanlış.
-soruyu yeniden çözer-
Öğretmen: O öyle bu da böyle. Şunu şöyle yaptık buna böldük. Önce ortak paranteze aldık, sonra genişlettik sonra çıkarttık sonra topladık sonra böldük. Oldu mu Geveze?
Geveze: Ben bir temiz hava alsam?

Ya ben sol beyinsizim ya da bir yerlerde bir terslik var, anlamadım ki...

5 yorum:

Zombi dedi ki...

öğretmenlerin bizlerin akıl okuma yeteneğimiz olmadığını öğrenmesi gerek aertık :) -herseferindebeyinlerindengeçenleriduyabiliyormuşuzgibiyapmalarındanbıktım!-rahatladım.

Geveze dedi ki...

bir de ödev muhabbeti var: 'size ödev verik di mi, açın kontrol edicem!'

halbuki değil ödev vermek, daha o konuyu anlatmamış bile! ama biz muhteşemiz ya, önceden biliyoruz tabii ödevi filan :))

ciyad dedi ki...

ula geveze şu günümde bile güldürdün ya. uzun zamandır okumuyoru yazılarını yorumlayamadım. bir ara göz atıcam.

Yazıyı güzelce okuyordum. "-mavi ekran-" çığlık atarcasını güldüm. Annem odaya geldi ;
- noluyor oğlum
+ ya anne Geveze ya
- o ne be ?
+ ok kib by optm grş aeo annen.

Pinor Çen dedi ki...

Hiiiç merak etme. Aynı kıtlık bende de mevcut. Öyle ki, artık geometride tahtadakileri yazmayı dahi bıraktım. Dedim salak mıyım ben boşa kürek çekeceğim. Koyver gitsin. Yani sınavlarda değil tabii =)

Geveze dedi ki...

Cihad,,
aa lütfen, anneler kutsaldır, korkutma kadıncağızı :Pp

Chen,,
sanırım ben de öyle yapacağım :)) yok yani boşu boşuna aptal sanrıları yaşıyorum, koyverelim gitsin, hepimiz kardeşiz.