Dare to Cover!

Miribağ. Duydum ki müzik yazısı yazmak için otör olmaya gerek yoğumuş, o zaman dedim ben de yazarım. Heleley.
Konu şu: Yutübdan rasgele paşam yaptığım cover'ları burada paylaşıyorum, bi şenlik bi kopuş, eğleniyoruz. Budur.

Bugün kuzenimle konuşurken -pis herif.- çok fena laf yedim. Sevdiğin şeyler konusunda çok tutucusun dedi. -20sine girince ergence tespitlerden vazgeçer dedik, geçmiyormuş. kısmetse 30a artık.- Tribini yerim senin, git başkasının kafasını aç demedim, diyemedim tabii. Ama kendi kendimi gaza getirdim, yutübdan Paint It Black coverları dinledim. -ki en sevdiğim şarkılar listesine kafadan girer. kafadan girmek çok harika. girer bu yüzden.-
Yaklaşık iki saat boyunca cover dinledim ve açık konuşacağım, hepsi birbirinden çirkindi ve hiçbiri bir naneye benzemiyordu. -nane yazarken çok zorlanıyorum. nene yazıyorum, nana yazıyorum ama nane... zor yahu.-
Bu noktada yapabileceğim çok şey yok açıkçası:
a. 'Evet, tutucuyum abi yeaa.' diyebilir ve muhalif kimliğimi orta yerinden baltalayabilirim.
b. Yeni nesil müzisyenlerin cover yapma konusundaki beceriksizliğinden ve/veya cenabetliğinden dem vurabilirim.
c. 'Çok marjinalim, çok radikalim, beyybi.' ayağı yapıp en az çirkin coverı burada paylaşabilirim.
Kuyruğu dik tutmak adına şekil yapıp c diyorum. Evet.

Ama belirtmem lazım ki her averaj rokingen abi oturup bir Paint It Black yapmış. Bu yüzden birkaç temel varyasyon üzerinde dönüyorlar:
**Brutal: Hönkür, hönkür, hönkür, çok acayip riff, anlaşılır kısım, hönkür, çok daha acayip riff, hönkür.
**Indie & Alt: Hafif riff, Placebo çakması vokal, şarkının geneliyle aynı ritimde ama daha yavaş nakarat.
**Folk: Tuhaf bir ritim, yanık sesli vokal, çok acayip enstrümanlar, ağız burun dalınmış nakarat. -tanınmaz hâlde şarkı-
**Goth: Hatun vokal, yer yer görkemli piyanolar, şanslıysanız değişik bir enstrüman. -ksilofon gibi.-
**Sen Beni Bi de Gençliğimde Görecektin: İspanyol gitarla orta yaşlı müzisyenin muhteşem buluşması. -ki ben en çok bu versiyonları sevdim. -bir kısa çizgi daha derine inersek, şarkının orijinaline batırılan çuvaldız sayısının minimize edilmiş hali bunlar olduğu için sevdim.- ki herkes bilir ispanyol gitar sevgimi. ehe mehe.-




Puan: 7/10
Kategori: Goth

Bunu az daha ÇOK seviyordum ki vokali duyup vazgeçtim.
Yoksa girişi şahane olmuş ve Inkubus Sukkubus HA-Rİ-KA bir grup ismi. -ama vokal çok dandik.-
Daha kısık, daha maskülen sesli bi hatun bulurlarsa şimdiye kadarki en şahane coverlardan biri olur.

***





Puan: 6/10
Kategori: Indie & Alt

Giriş çok bir şey vaad etmiyor. Yarıyı geçtikten sonra (1.20den sonrası belki de) hayli orijinalleşiyor. İkinciye dinlerim ama üçüncüye dinlemem. 2.17den sonrası şahane, gerisi ı-ı, cık. Sıradan.

***





Puan: 8/10
Kategori: diyemedim ya la

Bunu kategorize etmekten acizim a dostlar.
Görselde bir Delilah söyleyen Tom Jones havası da yok değil. Velhasılıkelam, olmuş bu da. Orijinalinin ırzına geçmeksizin değişik bir şey yapmış Chris Farlowe beyamca.

***





Puan: 8/10
Kategori: Sen beni bi de gençliğimde görecektin

Bu sözsüz, hafif ve latin. -dinler dinlemez fark edebileceğiniz şeyleri bir obvious edasında yazmaktan büyük zevk alıyorum.- Bu yüzden bir parça şarkının~ruhuna~ihanet havası var. Ama dinlenir, çok hafif. Olmuş. Bir de amcanın oturduğu sandalye ÇOGZEL.

***





Puan: 9/10
Kategori: Sen beni bir de gençliğimde görecektin

Bunu çok beğendim. Bir yerden sonra kopuyorlar, Paint It Black'le pek de alakası kalmıyor; finale yakın toparlıyorlar filan. ÇOK güzel. Video amatör ve inanılmaz samimi. Ara ara garsondur, müşterilerdir giriyor kadraja. BA-YIL-DIM. -hipsterlığı en yoğun verdiğim yerler.-
Benim bulunduğum mekanda Paint It Black coverı yapsalar çirkefleşirim. Ama bu amcalara izin verdim, hatta destekliyorum. Leman Kültür'ü filan basıp Paint It Black çalsınlar eheheh. -burada leman kültür'de takıldığımı ve popili olduğumu inceden belli ediyorum.-

***





Puan: 8/10
Kategori: Folk ya da Indie & Alt. Ama Folk daha çok.

Çok alternatif. Çok da iyi güzel. Bir yerden sonra kafa açılmasına sebebiyet verse de sevimli olduğu için sesimi çıkartmıyorum. Hadbakalım. Çok rok bi şarkıyı böyle pop~kırılgan yaptınız, oldu mu beyler, diye de sormuyorum zira Wild Lettuce çok harika bir grup ismi. Çok ama çok.

***

Folk ve brutal örneği koymuyorum, kulağınızda Wild Lettuce kalsın istedim. Çok merak eden okurlarım veli nimetlerim bir yutüb sörçüyle emellerine ulaşabilirler, ya da yorum bırakabilirler ki ben de link veririm.

İvit, bir coverlı yazımızın sonuna geldik. Kendinize über iyi bakın.
Öperim.
iks o iks o, Geveze.

Hiç yorum yok: