Kader=?

Bazen okuldaki din derslerinin tamamen vakit kaybı olduğunu düşünüyorum... Ateist değilim hayır... Sadece anlattığına dair fikri olmayanları sindiremiyorum...

Eğer amaç bizi dinden soğutmaksa, pörfekt... Ulaşılmak üzere neredeyse, zira ergen zihinlerimizin hiçbirinde İstanbul surları gibi bir iman profili yok...

Dinci: E kader dediğimiz şey... Eee... Allah'ın bizim yapacaklarımızı bilmesi durumudur. Dünyaya gönderilme amacımız aslında sınavdır...
Öğrenci: Eğer Allah bizim yapacaklarımızı biliyorsa bizi niye dünyaya gönderiyor ki?
Dinci: Eee... Öbür tarafta Allah seni hop cehenneme yollasa, başka birini de cennete... Demez misin 'Benim cehennemlik olduğum nerden belli?' Eee... İşte onun için dünyaya gönderildik...
Öğrenci 2: E peki İnanıp inanmayacağımız da kaderimizde yazılıysa sınav olmuyor ki dünya!
Dinci: Eee... Aslında Allah hepimizin ne mal olduğunu biliyor... Ama bize seçme hakkı da tanıyor...
-dumurun sessizliği derken Geveze koca çenesini tutamaz-
Geveze: Hocam, kitaba baktınız mı hiç?
Dinci: Tabii baktım, bakmaz olur muyum?
Geveze: Hımpfh...
Dinci: Ne demek oluyor bunlar Geveze?! -ses de yükselir-
Geveze: Şaşırdım...
Dinci: Ne demek şaşırdın?
Geveze: Kitapta 'Allah hepimizin ne mal olduğunu biliyor' yerine 'Allah kullarının hangi seçimlerini yapacağını biliyor.' yazıyordu, ben de şaşırdım... Kitabı okuduktan sonraki yorumunuz olmalı bu ama, değil mi? -sevimli görünmeye çalışılır- Yoksa böyle bir cümle kurulmaz, sonuçta hem içinde Allah geçiyor, hem de incelikten yoksun... Bir dayanağı olmalı, değil mi hocam?
Dinci:Eee, tabii... -hakaret mi şaşkınlık mı iltifat mı olduğunu anlamadı aslında- Aslında, ee, evet. Eee, bakış açıs... -konuşurken yakalanan bir arkadaş- Oooooğlum! Bir rahat duramayacak mısın sen! -azar, bağırış, azar, dağılan dikkat, bağırış, zil-

Şimdiye kadar asla bir insanı, hele ki bir öğretmeni küçümsemedim... Hatta 'sen' bile demedim... Din öğretmenimizi de küçümsemiyorum, sadece ağzım açık bakıyorum... -yanlış anlaşılmak istemiyorum-

5 yorum:

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

canimsin sen benim, kiyamam. sorguluyorsun bu cok dogal, ablalık taslamak degil niyetim ama ben de bu evrelerden geçtim. sogulama niyetinin ogretmenine saygısızlık ya da ateistlige egilim oldugunu dusunmuyorum. ama bunlar zor konular, bu ülkede din, politika ve spordan ulu orta konuşulmaz. konuşana da iyi gözle bakılmaz. yıllarca okulda sosyal çıkıntı, arıza olarak nitelendirildim. sonunda pes edip, kendimi ve toplumu oldugu gibi kabullenip, kendimi yoğurmaya koyuldum, ortaya bir ruh pastası çıktı, mmm lezizz, tadından yinmez:P

Cihad TÜRKSOY dedi ki...

öce kaderi ele alalım
Kader'in tanımı benim lisedeki hatta orta okuldaki din derslerimden bu yana bayağı kısalmış.
Allah'ın yapacaklarımızı bilmesi durumu dimi. Ama bir yandan da kaderimiz yazılıdır. buna da okey.
Aama asıl olan ,kaderimizin bir tane değil birden fazla yazılmış durumu var , bu yorumu buraya attıktan sonra olacakların yazıldıgı bir kaderim var atmadıktan sonra olacakların yazıldıgı bir kaderim var birde hiç bu yazıı görmediğimde olacakların yazılı oldugu bir kaderim var.. Seçim bize kalmış. Allah sadece neyi seçeceğimizi biliyor. Seçtirtmiyor. Burda yanılıyor bir ço kkişi. O'nun dediklerini yapıyoruz sanıyor. Biz seçiyoruz yapacaklarımızı. O sadece neyi seçeceğimizi biliyor.
Seçimler biizm oldugu içinde , sonuçlarına ; günahıyla sevabıyla , cennetiyle , cehennemiyle katlanıyoruz.

çok saptırdım neden bu kadar uzattım bilmiyorum..

Senin din öğremeninde bi garipmiş. Ama sen çok akıllısın oda var daha öncede buna bnezer bişey demiştim sanırım sana..

Geveze dedi ki...

frambuazlı ruh pastacıımmm,
eğer sonunda ben de böyle şeker bi pasta olacaksam okey :))
her şey bir yana, ne hale geldik.. öyle mahallelerimiz var ki yakınından geçemiyoruz, istediğimizi söyleyip istediğimizi düşünemiyor, bir de 'düşünce hürriyeti' olduğunu iddia ediyoruz..
devlet erkanı öğrenci değil, beyin yetiştiriyor, potansiyel oy gibi; 'bunu bunu şunu söylersek bizim gibi penguen olacaklar...'

Cihad,
e ama şımarıyorum ya ben :)) aslında uzatman iyi oldu, biraz daha kafamda oturuyor her şey; ayrıca sadece din kitabımız değil, sosyal bilgiler kitabımız da böyle bizim.. darbenin tanımında resmen kahkaha attım; eline alıp sayfaları bir karıştır, sanki birisi makaslamış kitabı, haşır huşur sayfa çekmiş içinden..
atatürk boşuna demiyor tarih yapmak değil yazmak önemli diye..

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

sen ki, pastalarin; en kremalisinden en datlusundan olacaksin gevezem. adam olacak cocuk, blogundan belli olurmus :)
suskunlar olduk ciktik, ne demeli ki?
bu zamanda ders kitaplarınızı kafasına gore yazan adamlar, biraksan adam gibi bakkal defteri bile tutamazlar. vahim ki, ne vahim?
allah, sonumuzu hayretsin...

Geveze dedi ki...

ay ay ay, utandım :))

eh, tek tesellim türkiye'nin haritadan silinemeyeceği... zira yerimize daha mantıklı bir devlet geçerse dünyanın dengesi bozulur, avrupa hiyerarşisi sarsılır.. çünkü makul bir devlet adamı petrol kaynaklarının önüne mayın dizmez, kafasına göre anayasal düzenlemeler yapmaz, milleti üçe beşe bölmez.. yer altı kaynaklarını kullanır, nükleer enerji santrali yapar.. bu da diğer devletlerin işine gelmez tabii; türkiye hamamdan termik santral çıkartmayı beceremediği sürece.. hasta yatağımızda yatarız böyle, ne ölü, ne diri..

gerçi kendi düşen ağlar mıydı?